در کسب و کاری باید به دنبال ایده ها و طرح های جالب و متفاوت بود مدام باید راه ها و ایده های جدید را پیدا کرده و به کار بست تا کم کم به محبوبیت یک برند رسید. امروزه می توان در هر مکانی و بر روی هر وسیله ای تبلیغات های مختلفی را مشاهده نمود در همین رابطه تبلیغات در داخل هواپیماها از جمله مکان های مطلوبی برای انجام تبلیغات محیطی می باشد.
 
اقلام تبلیغاتی داخل هواپیما
اقلام تبلیغاتی مورد نیاز برای تبلیغات داخل هواپیما یکی از بهترین امکانات قابل توجه در بین مسافرین می باشد و از جمله مهمترین آنها شامل موارد ذیل است:
۱) لیوان کاغذی
۲ ) دستمال پشت سری هر صندلی
۳) پاکت تهوع
۴) کارت تخفیف خرید
۵) باکس با لوگوی شرکت ها جهت بسته بندی اقلام پذیرایی کیترینگ
۶) تنقلات در بسته بندی های شرکت ها
۷) دستمال معطر و کاتلری
۸)کیسه پلاستیک تبلیغاتی جهت نیاز مسافر در هواپیما
۹) پخش تیزر تبلیغاتی محصولات قبل از پرواز
 
اثر بخشی تبلیغات داخل هواپیما
تبلیغ باید به راحتی توسط مخاطب درک شود تبلیغات یک فرایند ارتباطات است برای این که این اتفاق بیفتد باید تبلیغات دارای سادگی باشد. اگر تمامی افتخارات محصول خود را در یک پیام تبلیغاتی برای مخاطب بگوییم طبیعتا آن پیام نمی تواند بر روی مخاطب اثرگذار باشد.
به دلیل اینکه مسافرت هوایی یک راه حمل و نقل راحت و نسبتا گران است، بیشتر افراد صاحب منصب و سرمایه گذاران وکارشناسان و… این طریق مسافرت را بر می گزینند. بنابراین صاحبان برندهای معتبر می ‌توانند با استفاده از این فرصت طلایی از مخاطب پروازها بهره برده و توجه مسافران را به تبلیغات جلب کنند.
طبق مطالعات در برخی از خطوط پروازی بعد از رویت تبلیغات حین پرواز، بعد از چندین روز پیام این تبلیغات را بخاطر می آورند از این رو تبلیغات در داخل هواپیما به یکی از تاثیر گذار ترین روش های تبلیغاتی در دنیا تبدیل شده است. با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و با رعایت استاندارد های جهانی می توان یک تبلیغات تاثیرگذار را در داخل هواپیما داشت.
تبلیغات شکلی از روش ارتباطی برای متقاعد سازی مشتریان بالقوه جهت انتخاب محصول یا خدمت نسبت به رقبا است. یک تبلیغ موفق جنبه‌های مثبت محصول یا خدمت را که قابلیت لمس بیشتری توسط مخاطبین دارد مورد توجه قرار می‌دهد. هدف از تبلیغات افزایش سود ناشی از افزایش فروش است؛ تبلیغات داخل هواپیما نیز یکی از مکان هایی است که به عنوان ابزار تبلیغاتی می باشد و مسافران از نزدیک تبلیغات را می بینند و با لمس کردن آن ( مانند دستمال کاغذی ) می توانند دید مثبتی به محصول پیدا کنند.